فهرست

آزمایشگاه

آزمایشگاه این مرکز با مساحت ۹۸۰ متر مربع دارای دو بخش آموزشی و درمانی می باشد که به تفکیک شامل بخش های : هماتولوژی ، بیوشیمی خون و مایعات بدن، بانک خون ، میکروب شناسی، سرولوژی و انعقادی ، هورمون شناسی ، بیوشیمی ادرار و  انگل شناسی می باشد.

در آزمایشگاه این مرکز کتابخانه مستقل مشتمل بر 100 جلد کتاب ، اتاق سمینار مجهز به دستگاههای آموزشی ( میکروسکوپ 3 سر استاد دانشجو – اینترنت پرسرعت و...) و کلاسهای درس جهت رزیدنتهای پاتولوژی و علوم آزمایشگاهی دایر می باشد.

واحد آزمایشگاه با در اختیار داشتن مجموعه ای از نیروهای جوان و باسابقه و هم چنین تجهیزات روز دنیا تلاش می کند تا بهترین خدمات را به بیماران و ارباب رجوع ارائه دهد .

این واحد با مجهز کردن سیستم پذیرش به دستگاه نوبت دهی و لیبل زن (برچسب زن ) و همچنین مجهز کردن تمامی بخش های داخلی به سیستم کامپیوتر و پرینتر ، گامی موثر جهت تسریع امر پذیرش و جوابدهی آزمایشات برداشت .


 

این مرکز بعنوان آزمایشگاه ارجاع ، از سوی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان آن دانشگاه انتخاب شده است که بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل (بیمارستان شهید یحیی نژادٰ، شهید بهشتی ، شهید رجایی بابلسر ، کودکان امیرکلا و 17 شهریور مرزیکلا) جهت انجام تستهای تخصصی به این مرکز ارجاع می دهند.

این مرکز بصورت تمام وقت در خدمت مراکز ارجاع دهنده می باشد.

روزهای هفته    عنوان آزمایشات
شنبه    
CANCA , PANCA , ANA , Anti CCP , Anti ds DNA

Ferritin
یکشنبه    ALPHAFP , PSA , I PTH , Vit D
دوشنبه    CA-125 , CA-19-9 , CA-15-3 , CEA , Ferritin
سه شنبه    
Toxo IgM , Toxo IgG , CMV IgM , CMV IgG , HAV

, HBC IgM Rubella IgG , Rubella IgM

چهارشنبه    FSH , LH , Prolactin ,Ferritin
پنج شنبه    HELICO IgG , HELICO  ,Leptospira
 
 

در حال حاضر آزمایشگاه این مرکزبا مسئولیت فنی آقای دکتر محمد رعنائی و مسئولیت امور

داخلی سرکار خانم زهرا احمدنیا و با همکاری  50کادر فنی (کارشناس ارشد کارشناس و کاردان آزمایشگاه

)در 24ساعت پاسخگوی مراجعین محترم می باشد.